تبليغات
تبلیغات در دانشجو کلوب محک :: موسسه خيريه حمايت از کودکان مبتلا به سرطان ::
جستجوگر انجمن.براي جستجوي مطالب دانشجو کلوپ مي توانيد استفاده کنيد 
برای بروز رسانی تاپیک کلیک کنید
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کاریکاتور

نویسنده پیام
  • senior engineer
    آفلاین
  • مدیرکل  سایت
    *******
  • ارسال‌ها: 16,405
  • تاریخ عضویت: مرداد ۱۳۹۰
  • اعتبار: 587
  • تحصیلات:لیسانس
  • علایق:نگاه کردن توی چشم...
  • محل سکونت:خونمون
  • سپاس ها 40812
    سپاس شده 37095 بار در 12451 ارسال
  • امتیاز کاربر: 1,035,949$
  • حالت من:حالت من
ارسال: #1
کاریکاتور
محدودیت کاریکاتور
خبرگزاری ایسنا منطقه کویر: صالح رزم حسینی گفت : کاریکاتور تنها کوچک نمایی و بزرگ نمایی چهره ها نیست بلکه حاوی پیام است .
صالح رزم حسینی کاریکاتوریست موفق کرمانی که اخیراً موفق به کسب دیپلم افتخار از مسابقات کشوری کاریکاتور به میزبانی کشور رومانی با موضوع « اروپا عاشقت هستیم » شده است و همچنین برنده جایزه ویژه کاریکاتور سوریه ، در گفتگو با ایسنا منطقه کویر ، نقش کاریکاتور در مطبوعات استان را بسیار ضعیف عنوان کرد و گفت : نشریات محلی استان به کاریکاتور ارزش و بها نمی دهند .
وی یا بیان اینکه در هیچ کدام از نشریات محلی استان ستون ثابتی برای کاریکاتور وجود ندارد گفت : در حال حاضر تنها هفته نامه بام کویر ، ستون ثابتی را برای کاریکاتور در نظر گرفته است و سایر نشریات استان ، کسی را می خواهند که به صورت مقطعی در این خصوص برایشان کار کند .
رزم حسینی ، که اخیراً توسط نماینده فوکو ( سازمان جهانی کاریکاتور ) ایران به عنوان رئیس سازمان فوکوی کرمان معرفی شده است یادآور شد : قرار است این سازمان فعالیت خود را به صورت خصوصی و زیر نظر یک نشریه محلی آغاز کند .
وی یادآور شد : اولین جلسه این سازمان ، برای اتحاد هر چه بیشتر کاریکاتوریستهای استان ، قبل از سال 86 برگزار خواهد شد .
رزم حسینی در خصوص عدم فعالیت سازمان فوکوی کرمان به صورت دولتی گفت : از آنجایی که هنرمند برای دل خود و مردم کار می کند، من فکر می کنم با دولتی کار کردن ، از این هدف دور شویم و نتوانیم آنگونه که باید فکر خود را پرواز دهیم .
وی افزود : کاریکاتوریست نباید خودش را درگیر انجمن ها و ارگانهای دولتی بکند .
این کاریکاتوریست موفق کرمانی در خصوص اهم تاثیر گذاری کاریکاتور برافکار عمومی تصریح کرد : تاثیرگزاری کاریکاتور بر افکار عموی به حدی است که میتواند یک جامعه رابه هم بریزد و یا حتی یک حرکت بزرگ و انقلابی را به دنبال داشته باشد .
رزم حسینی گفت : جدای از خطوط قرمزی که برای همه هنرمندان بالاخص کاریکاتوریستها وجود دارد ، محدودیت های زیادی وجود دارد که مانع از خلق آثار دلخواه هنرمند می شود .
وی افزود : در حال حاضر با توجه به شرایط موجود ، خود کاریکاتوریست ها یک کنترل محسوس در کارهای خود ایجاد کرده اند که افکار عمومی نیز متوجه آن شده اند .
رئیس سازمان فوکوی کرمان در ادامه خاطر نشان ساخت : بعد از دوم خرداد با تولد روزنامه هایی که ستون ثابتی را به کاریکاتور اختصاص داده بودند ، معنای واقعی کاریکاتور برای افکار عمومی مشخص شد و آنها متوجه شدند که کاریکاتور تنها کوچک نمایی و بزرگ نمایی چهره ها نیست بلکه حاوی پیام است .
وی یادآور شد : هرچند مطبوعات ، بهترین تریبون برای انتقال پیام کاریکاتور به افکار عمومی و از عوامل رشد و گسترش هنر کاریکاتور در سطح کشور هستند اما اگر همین مطبوعات محدودیت داشته باشند ، کاریکاتوریست کجا باید هنر خود را ارائه دهد ؟
رزم حسینی در پایان با بیان این مطلب که موضوع انتخاب سوژه ها برای کاریکاتوریست ها یکسان است ، گفت : طرز تفکرها و برداشتهای کاریکاتوریست ها می تواند متفاوت باشد در واقع یک کاریکاتوریست متعلق به جامعه است و سوژه های خود را با نگاههای متفاوت از جامعه می گیرد .
رویای تماشای گنج پنهان موزه هنرهای معاصر روز گذشته با گشایش نمایشگاهی در تهران به سادگی هرچه تمامتر به تحقق پیوست. روز گذشته موزه هنرهای معاصر تهران در تکاپوی برگزاری نمایشگاهی بود که بر پیشانی آن پوستری با فونتهای مدرن چسبیده بود نمایشگاه جنبش هنر مدرن. اما جنبش هنر مدرن قبل از آن که عنوان نمایشگاهی برای بررسی تحولات یک دوره هنری باشد ، افشاکننده محتویات گنجینه ای است که حدود ۳۰سال از نمایش عمومی محروم مانده بود و در پایان دوران ریاست ۷ ساله علیرضا سمیع آذر در کسوت رئیس موزه هنرهای معاصر به نمایش درآمد. روز گذشته او در نشست خبری برگزاری این نمایشگاه ، آثار این مجموع را دربر گیرنده تمامی آثار موجود در گنجینه این موزه دانست. سمیع آذر که همواره در دوران مسوولیت خویش در مورد امانت سپاری برخی از آثار برجسته این موزه مورد نقد قرار گرفته بود، روز گذشته از ۱۶ مورد امانت سپاری در طول مدت مسوولیتش در این مرکز خبر داد که در این بین یک اثر هنوز به کشورمان بازنگشته است. تابلوی پرتره ۲ مرد اثر فرانسیس بیکن که در حال حاضر در گالری ملی ادینبرو به نمایش درآمده است اما روز گذشته نشست برگزاری نمایشگاه بزرگ آثار گنجینه ای موزه هنرهای معاصر در بخش دیگری از خود به صحبت های سمیع آذر در کسوت رئیس مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد اختصاص یافت تا درباره جنجال به وجود آمده حضور هنرمندان در بی ینال ونیز به ادای توضیح بپردازد. او روز گذشته در این نشست در حالی تعداد هنرمندان اعزامی به ونیز را ۵۰ نفر اعلام کرد که چندی پیش رئیس خانه کاریکاتور ایران از اعزام ۱۵۰ نفر به این رویداد خبر داده بود. مسعود شجاعی طباطبایی ، چندی پیش در اعتراض به اختصاص نیافتن بودجه ای برای برگزاری هفتمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور از سوی این مرکز، اعزام این تعداد هنرمند را یک سفر تفریحی خوانده بود که اهداف سیاسی را دنبال می کند. سمیع آذر در پاسخ به این پرسش که هنرمندان زن اعزامی از کشورمان که در خارج از ایران به سر می برند و به گفته کارشناسان آثارشان در جهت سیاه نمایی ایران و با نشان دادن محدودیت زنان ایرانی به این رویداد بین المللی فرستاده شده اند چه توجیهی را برمی تابند ، گفت: «این آثار سعی نمی کند وضعیت زن یا ایران را معرفی کند این آثار را می توانید فمینیستی تلقی کنید اما نمی توانید بیانیه سیاسی یا اعتراضی بدانید تنها به گونه ای بیان رنج است که در آثار تمام هنرمندان دیده می شود.» رئیس خانه کاریکاتور ایران چندی پیش از قول معاون هنری وزیر ارشاد به خبرگزاری فارس گفته بود که وی این آثار را قبل از فرستادن به ونیز هرگز ندیده است. شاید روزهای پایانی تصدی سمت رئیس موزه هنرهای معاصر تهران ، زمان مناسبی برای نمایش این آثار نباشد هنگامی که می توانستیم بسیار زودتر این آثار را به نمایش بگذاریم و هیچ کس هم نگوید که ممکن است از گنج پنهان موزه هنرهای معاصر اثری کم شده باشد.
سلام خدمت همه ی عزیزان
من دوباره اومدم...تازه تر از همیشه...
بازم در خدمتتونمKhansariha (214)

۴-۱۰-۱۳۹۰ ۱۲:۱۳ عصر
جستجو یافتن همه ارسال های کاربر اهدا امتیازاهدای امتیاز به کاربر پاسخ پاسخ با نقل قول
 سپاس شده توسط نیاز ، ♔ αϻἰг κнаη ♔

برای بروز رسانی تاپیک کلیک کنید


پرش به انجمن:

کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان